Vedr. kommende generalforsamling i februar 2025
Kære borgere i Tapdrup
Forud for den kommende generalforsamling har Borgerforeningen brug for, at I, i hjemmet snakker sammen om hvad I tænker om Borgerforeningen arbejde og om der skal være en borgerforening i fremtiden ?
Situationen er den, at vi er en lille bestyrelse, som har siddet siden 2018. Hvert år er der efterspurgt om flere til bestyrelsen og suppleanter, desværre uden held.
Vi står i den situation at der er 3 fra bestyrelsen som vælger at trække sig, både i ordinær tid og uden for den alm. valgperiode.
Der er tale om kassererposten, sekretæren og næst-forkvinde.
Martin Bjarnø som nu er kasserer, vil være behjælpelig med en rolig overgang og “oplæring” Han føjer følgende til hans afgang:
“Årsagen ligger i manglende energi som følge af sygdom. Derudover så skal tilføjes at posten slet ikke er så tung mere da der er lavet mange justeringer over tiden”
Per & Camilla, som har sekretærrollen og næst-for-persons posten har skrevet nedenstående:
“Efter flere gode år i Borgerforeningen, har vi valgt, at det er blevet tid til forandring. Vi har virkelig nydt tiden i borgerforeningen, men tiden er inde til at give stafetten videre. Vi forbliver aktive i lokalsamfundet og ligger vores kræfter i Bts U11 fodbolddrenge. Vi vil også gerne være behjælpelige med fx lokaldysten i Tapdrup. Der skal lyde et stort tak til dem vi har arbejdet sammen med. Vi håber, at andre har lyst til at give den nuværende borgerforening en hånd med.”
Det betyder i praksis at vi er 2 tilbage i bestyrelsen efter næste valg, og vi kan derved ikke opretholde en reel bestyrelse.
Bestyrelsens arbejde består bl.a. i
- kontakten med kommunen, bindeleddet mellem bypedellerne og kommunen,
- organisere diverse aktiviteter i løbet af året, nogle af arrangementerne i samarbejde med de andre foreninger. Det kunne f.eks. Være sankt hans og familiebanko.
- Renoveringer og vedligehold i fællesområderne heriblandt legepladsen.
- Søger penge til renovering og vedligehold ved kommunen og andre fonde.
Ovenstående er nogle af de ting som bestyrelsen bruger tid på i løbet af året.
Hvis det er noget der skal fortsætte, altså Borgerforeningen, så kræver det der er nogen som vil være med i bestyrelsen og være med til at foreningen overlever så vi kan fortsætte det gode arbejde for vores fantastiske landsby !
Selvom bestyrelsens arbejde lyder af meget, så er det slet ikke så galt endda, årshjulet er på plads og vi har nærmest drejebøger for alle de faste aktiviteter i løbet af året.
Så tab ikke modet Det er en fed bestyrelse at være en del i.
Hvis der nu ovenikøbet sidder en med flair for økonomi og som vil bære faklen videre efter Martin Bjarnø, så ville det være super kærkommen! Ansøgninger til fonde plejer vi at være fælles om det hviler ikke nødvendigvis på kasseren.
Alle de aktiviteter som er beskrevet her, påhviler nødvendigvis heller ikke udelukkende bestyrelsen, men må også gerne hjælpes til at frivillige udenfor bestyrelsen således vil bestyrelsesarbejdet være endnu nemmere for jer der kunne være interesserede i at træde til. Når vi er fler, så er det hele bare meget sjovere !
Med venlig hilsen
Bestyrelsen, både de blivende og de afgående
|